2018. december 31., hétfő

Visszatekintés (X.) 2017. augusztus 24-én a RaM Colosseumban rendezett kiállíásomra


A tízes paravánon látható képek.



Facebook hozzászólások 2017. szeptember 2-án.







András László Alföldi: Labirintus nélkül - Szabadban, 50 x 50 cm, vegyes technika (papír, nyomdafesték, paratípia: nyomtatott papíralapú papírnyomat, pszeudó-önkollázs, 2017. június-július.



Az űrlap teteje


János Erdei Amit az alábbi linken át elérhető képednél a vörösről írtam, azt itt a kék vonatkozásában (azzal a módosítással) vélem igaznak (hogy a kék nem folyik, hanem lebeg). :-)


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1400864376699122&set=pcb.1400865653365661&type=3&theater









András László Alföldi: Szöveg nélkül - Betű és kép, 50 x 50 cm, vegyes technika (papír, nyomdafesték, paratípia: nyomtatott papíralapú papírnyomat, pszeudó-önkollázs, 2017. június-július.


Az űrlap teteje


János Erdei Annál is inkább igaz, amit az alábbi linken át látható képeden látható kékről írtam, mert itt látható, hogy nem csupán lebeg, hanem ide (erre a képedre) átlebeg (ami a mozgékonyságát továbberősíti, ha nem független képek, hanem akár sorozat, akár többszörös kép elemei...


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1401971276588432&set=pcb.1401973249921568&type=3&theater
Erik Lux "átlebeg"!!! :-D


András László Alföldi"Lebegtessük" át, Erik Lux matricája, had nevesen. Végül is itt a többszörös kép, az "Ugyanaz és más XII. - Átírás" cím szerint. Egyedi is meg nem is, sorozat is meg nem is, tehát elég képlékeny ahhoz, hogy többféle módon lehessen értelmezni és rendezni. Túl nagyképű kijelentés lenne, hogy én most egy olyan kiállítást igyekeztem összehozni, ahol a kiállítás egy 66 darabból álló többszörös kép. Pedig valami ilyesmi motoszkált a fejembe, csak ez az elképzelés meghaladja az eddig leírtakat a többszörös képekről. Én inkább az autopoetikus rendszerek logikája szerint igyekeztem megalkotni és összeállítani ezt a kiállítást.
Az űrlap alja






János Erdei András László Alföldi, csak a kép összetételed nyomán kezdem azt gondolni, hogy a többszörös (hármas, és kettős kép) formailag talán abban is különbözik a szárnyas oltártól (a triptichontól és a diptichontól), hogy:
1/ a tematika közelség okán a szárnyas oltárnál talán kisebb a képtáblák közötti távolság, mint a többszörös képeknél.
2/ a tematikus távolság növekedése okán a többszörös képnél még nem szakadnak ugyan el a képtáblák egymástól, de függőleges elrendezés is lehetségessé válik (amiként Erzsebet Lieber képoszlopainál) - ahogyan ez a függőleges elrendeződés már (csak például!) az Isenheimi oltárnál is megjelenik...








András László Alföldi: Labirintus nélkül -Szétesés, 50 x 50 cm, vegyes technika (papír, nyomdafesték, papatípia: nyomtatott papíralapú papírnyomat, pszeudó-önkollázs, 2017. június-július.


Az űrlap teteje


Hozzászólások
·         János ErdeiJelenleg
János Erdei A "pszeudó-önkollázs"-ról folytatott (az alábbi linken át elérhető) eszmecsere alapján úgy vélem, hogy ha már ragaszkodsz hozzá, :-P akkor pontosabb, ha vagy azt írod:

1/ vegyes technika (papír, nyomdafesték, paratípia: nyomtatott papíralapú papírnyomat: pszeudó-önkollázs), vagy azt:
2/ (vegyes technika: papír, nyomdafesték, paratípia: nyomtatott papíralapú papírnyomat:) pszeudó-önkollázs

Ps: mindazonáltal és mindkettőben vagy a "papírlapú papírnyomat", vagy a "pszudó-önkolkázs" elhagyását javasolom, mert a kettő közötti különbség tisztázásánál Occam borotvájának a használatát indokoltabbnak gondolom. Természetesen (mint más esetekben is:) lehet, hogy tévedek...


https://www.facebook.com/andras.../posts/1401160990002794...
o    András László Alföldi

András László Alföldi A műleírás más módú központozását első megközelítésre is eltudom fogadni, akármelyik változatról van szó. Ez a lényegen nem változtat. A "nyomtatott papíralapú" és a "pszeudó-önkollázs " egyszerűsítésén még gondolkodom, de úgy vélem, ezzel a tartalmat érintő lényeges dolgok kimaradnának. A már egyszer felhasznált és nyomtatott papíroknak a továbbiakban egyre jelentősebb szerepe lesz, főleg a 18-19. paravánon látható hat képnél. De mivel az összes kiállított munka ilyen újra hasznosított papírra készült - még ha itt kevésbé is látszik - az egységes koncepció szerint végig feltüntetem. A "pszeudó-önkollázs" megnevezés meg nem kérdés, mert az összes kép ezzel a technikával lett összeállítva.
Talán éppen ez fogja kiadni azt, ami az eredeti szándékom volt, hogy a festői megoldásoktól, haladok az egyre profánabb megoldások felé, ahol a köznapi tartalmak előtérbe kerülése leegyszerűsíti az esztétikai megoldásokat. Majd, befejezésül az utolsó 7 képpel, a Befalazott labirintus I-VII. címűekkel, vissza fordítom az egészet a tiszta, absztrakt festői megoldásokra. Jelenleg a X. paraván anyagánál tartunk (30 kép) és még hátra van 9 paraván + egy falszakasz, ahol ugyan csak 3-3 kép, illetve a végén 1 látható, tehát összesen (36), azaz még a felénél sem vagyunk. Ezért kérek még egy kis türelmet, és ha végére jutottunk, akkor újra átgondolom a javaslatodat, mert az is lehet, hogy én tévedek, és akkor utólag korrigálok.
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
o    Erik Lux
Erik Lux Azt írod "A "pszeudó-önkollázs" megnevezés meg nem kérdés, mert az összes kép ezzel a technikával lett összeállítva."
Nagyjából értem, és mivel a Te képeidről van szó, el is fogadom. Amit azonban így sem értek, az a pszeudo (mint technika). :-)
Ps: csak úgy csinál, mintha alkotnál, és ennek ellenére mégis megszületik a kép? :-)

§   · Válasz
§   · 1 éve

Az űrlap teteje





János Erdei :-) Ha a képek (valóban nem szigorú) szimmetriájától eltekintünk, akkor valóban képek (ha nem tekintünk el, akkor kép) :-)
o    Tetszik
o     · Válasz
o     · 1 éve
o    András László Alföldi
András László Alföldi Ha jól értem a leírtakat, akkor a Betű és kép című képnél azt hiszem ezt már megválaszoltam. De ha nem, akkor igyekszem tovább gondolni.


János Erdei András László Alföldi , igen :-) - talán annyi kiegészítéssel, hogy meglehet nem is kell annyira közel tenni a három (képrészt, :-)mint ott). :-)


János Erdei András László Alföldi, nemcsak jól értetted :-)és válaszoddal továbbsegítetted a gondolkodásom. Azoknak teszem ide az említett képed lnkjét, akiket érdekel a válaszod, hogy ne kelljen az oldaladon keresgélniük: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1401971439921749&set=pcb.1401973249921568&type=3&theater
1

o   

o   

o   

o   

Az űrlap alja
·         János ErdeiJe
János Erdei Annyira gazdag az anyag, és olyan (remélem, hogy csak majdnem, :-) de azért nem) őrjítő tempót diktálsz az újabb bejegyzésekkel, hogy csak most jut időm (egyelőre szinte csak magamnak (emlékeztetőül jelezni, nem pedig érdemben) reflektálni arra a tematikus (?) változásra, ami a képek címében még szembeötlőbb.
o    Tetszik
o     · Válasz
o     · 1 éve
Az űrlap alja



Előzetes szöveg a kiállításhoz.




A kiállítótér belső udvara.






o   

o   





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése