2018. december 30., vasárnap

Visszatekintés (VIII.) a 2017. augusztus 24-én a RaM Colosseumban rendezett kiállításomra.




A nyolcas paravánon látható képek.



Facebook hozzászólások 2017. augusztus 31-én


·        


János Erdei Nálam a képeknél jelzettek okán a (talán nemcsak logikai) sorrend: 2, 3, 1. (Színdinamikailag pedig - és temporálisan is - talán: 2, 1, 3)
o     · Válasz
o     · 1 éve
o     · 
·        

o    Tetszik

§   · 1 éve
o   

o   

o   

o   

Az űrlap alja
·        
András László Alföldi Az első javasolt változat: 2. 3. 1.


o    Tetszik
o     · Válasz
o     · 1 éve
·        
András László Alföldi A második javasolt változat: 2. 1. 3.



o    Tetszik
o     · Válasz
o     · 1 éve
·        
András László Alföldi Az általam megvalósított változat.


o    Tetszik
o     · Válas
o     · 1 éve
·        
András László Alföldi Az első változattal nem értek egyet (2.3.1.). Az általad javasolt második változatot eltudom fogadni (2.1.3.), mert középen a színes össze tudja tartani az egységet. Az én változatom az alakra épít, mivel a két figura befelé fordul és nem "néz" ki a képből, sőt nem is "sétál"ki, mint az egyes változatnál.



o    Tetszik
o     · Válasz
o     · 1 éve
o   
János Erdei Látva a változatokat, (esztétikailag is, és az alak befelé fordulása okán is) egyetértek Veled...
o   










Alföldi László: Útvesztő nélkül  - Hálózat, 50 x 50 cm, vegyes technika (papír, nyomdafesték, paratípia: nyomtatott papíralapú papírnyomat, pszeudó-önkollázs, 2017. június-július.




Az űrlap teteje


Hozzászólások
·         Erik Lux
Erik Lux A kép centrumában (ha nem titok) minek a (milyen technikával készült) nyomata látható?
o     · Válasz
o     · 1 éve


Susanna Lakner Ezen a ponton muszáj mondanom, hogy a képeket eredetiben látva, mélyen belehajolva nemcsak a részletek technikáit fedezhetjük fel, hanem a valódi rétegeknek azt a sokaságát, ami Laci munkáit megkülönbözteti az elektrográfiától. Kompjuteren nézegetve csak a látvány hat ránk, eredetiben viszont a manualitás lehengerlő ereje.

o    Erik Lux
Erik Lux Persze.
Ahogyan azonban az albumok és a képek elektronikus változatai felkészítik az embert egy-egy múzeum anyagával való találkozásra, úgy egy-egy kiállítással sincs ez másként...

Ps: hazudnék, ha azt állítanám, hogy értem, mire gondolt, amikor "valódi rétegek"-et említett... ?
§   · Válasz
§   · 1 éve
§   · 
o    Susanna Lakner
Susanna Lakner Laci képei legalább három papír, nyomat, kivágott papírdarab összehumuszolódott kapcsolatából áll. Néha sajnálom is, hogy üveg alatt vannak és nem lehet őket megtapogatni.
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
o    Erik Lux
Erik Lux Ja, hogy valódi (és nemcsak "virtuális") faktúrájuk van, értem - és köszönöm, így már egyértelmű számomra!
§   · Válasz
§   · 1 éve
§   · 
o    András László Alföldi
András László Alföldi Erik Lux Nemcsak faktúrájuk, hanem -
ha nem is ennél a képnél - sokszor súlyuk is, mert többszörös papírréteg van összepréselve. Erre majd később visszatérek, mert tudjátok, hogy az általam "anyagban rögzült képnek" nevezett alkotásokat, elválasztom a virtuális megjelenéstől, még ha itt nincs is más módom bemutatni, mint virtuálisan. Ezt a kérdést érdemes lesz majd Heidegger dologisága felől megközelíteni.

§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
o    Susanna Lakner
Susanna Lakner "anyagban rögzült képek"!!!!
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
o    Erik Lux
Erik Lux András László Alföldi, a súlynál nyilván nem a mérleggel mérhetőre gondolsz (mert azt a paraván "érzi", nem a néző), hanem? - vagy a kép keltette súlyérzetre, vagy?
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
§   · 
o    András László Alföldi
András László Alföldi Igen, a súly (bár van neki) nem a legjobb meghatározás, de félcenti vastag papírrétegre a tömeg megnevezés legalább annyira furcsán hangzik. Ennek ellenére nem elhanyagolható tényező a kép tartalmi szempontjából sem. Ugyanúgy mint a hagyományos festészetben a festékrétegek vastagsága, vagy lazúros "letétje".
§   · Válasz
§   · 1 éve
o    Susanna Lakner
Susanna Lakner Tömeg. Talán ez jó ide....
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
o    András László Alföldi
András László Alföldi Susanna Lakner Én a textúrát is szívesen használnám, de Erik Lux és János Erdei szóhasználata e tekintetben kicsit eltér és sokkal differenciáltabb mint az általános közbeszédben használjuk. Általában az úgynevezett vegyes technikával készült anyagképeknél a matéria is része ennek a kifejezésnek. A virtuális képeknél ez már kérdéses, illetve pontosításra szorul.


János Erdei András László Alföldi, megtartanám azt amire felviszik a színező anyagot textúra, amit felvisznek faktúra szóhasználatot, viszont annál is inkább helyesnek vélem a kép anyagiságáról beszélni, mert ez a "konkrét képek esetében" (Susanna Laknernek írom, ha esetleg nem ismeri a fogalmat: az ecset helyett fényképezőgéppel készült - nem fotók, :-) hanem valóban :-) - képekre használom).
Nos a konkrét képek esetében a textúra és a faktúra szinte, de a csak virtuális (a képernyőn látható) képeknél még jobban (de nem teljesen) egybe"olvad".
Az olvadás mértékét elég jól mér(het)i (is és értelmes beszéd tárgyává teheti talán) a kép anyagisága... Annál is inkább, mert a képalkotás (általam csak vélt) lényegét (az Erzsebettel folytatott beszélgetéseim nyomán) az anyaggal folytatott beszélgetésben látom (ami a konkrét képek esetében szintén módosul, de nemcsak nem szűnik meg, de még meghatározóbbá válik más képalkotási technikákkal szemben).
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
o    Erik Lux
Erik Lux János Erdei, a kép anyagisága. :-)
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
o    András László Alföldi
András László Alföldi János Erdei Köszönöm a rövid összefoglalót Susanna Lakner részére.
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
o    András László Alföldi
András László Alföldi Erik Lux az anyagiság a dologisággal összevetve. De ez már tényleg Heideggerhez vezet.


János Erdei András László Alföldi vezethet, de nem szükségképpen, mert Heidegger A műalkotás eredetében épp a műalkotástól reméli a dologiság megértését (de sem az egyiket, sem a másikat)...
Tehát: Az anyagisággal kapcsolatban viszont egyértelműen látható, hogy:

1/ A mozaikoktól(!) a (freskón, majd a) táblaképeken át a konkrét képeken keresztül (a virtuális képekig vezető úton) egyrészt egy tényleges anyagtalanodás figyelhető meg, melynek során a faktúra mindjobban össze"olvad" a textúrával és együtt anyagtalanodnak (mintegy el"párolognak" az időben korunk felé haladva), azonban!

2/ A konkrét képnél a képről (technikai háttérként) szinte már leszakadó dologiság épp a "konkrét kép" és a (csak képernyőn létező) virtuális kép között vissza is erősödik a képhez (a képet hordozó képernyőt) működtető gépként, aminek más gépektől eltérő specifikuma (a nyomtatott áramkörök) épp a Te képeidnek egyik (Ország Lilivel és Fischer Ernővel közös és szinte) meghatározó témája.

János Erdei Ps: András László Alföldi, (egyelőre) :-) befejeztem a fentieket


o   

o   

o   





Alföldi László: Labirintus nélkül - Feszület II., 50 x 50 cm, vegyes technika (papír, nyomdafesték, paratípia: nyomtatott papíralapú papírnyomat, pszeudó-önkollázs. 2017. június-július.



Hozzászólások

János Erdei Nagyszerű!











Hozzászólások
·        
János Erdei Remek! Különösen a Megfeszített sziluettjének bal karja!!! :-) Sőt gyönyörű...
o    Tetszik
o     · Válasz
o     · 1 éve
·        
Erik Lux Világfa! - mármint a bal karja...
Ps: bár eltérő mértékben a jobb is, és ettől még pontosabb (teológiailag) a kép
o    Tetszik
o     · Válasz
o     · 1 éve
o   
János Erdei Abszolút! - és ez a témamegfelelés már a kora-reneszánsz keresztre feszítéseken is (mintha) felbukkan(na)...
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
§   · Módosítva
o   
Erik Lux János Erdei, igen, de nagyrészt a családfáján keresztül:
http://www.accademia.org/.../02/buonaguida-tree-of-life.jpg
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · Előnéz
§   · 1 éve
o   
János Erdei Főleg - de Taddeo Gaddinál például a próféciák (hajtanak ki): http://1.bp.blogspot.com/.../s1600/64+Last+Supper+Gaddi.jpg
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · Elő
§   · 1 éve
§   · Mód
o   
András László Alföldi Erik Lux Megtisztelő párhuzam. Ha nem Te hoztad volna fel, "szerénységem" nem engedte volna meg, hogy így egymásmellé kopírozzam.






§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
o   
János Erdei (Y)
Ps: nem élek hiába - ha ez (a fenti) sem többszörös kép számodra (akkor tévedsz)! :-)
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
o   
András László Alföldi János ErdeiUgyancsak azt tudom mondani amit Erik Luxnál, hogy megtisztelő párhuzam. Lényegében ezek motoszkálnak a fejemben, amikor megpróbálok valamit csinálni, és párhuzamot keresni a képi hagyományban. Legyen szó Fischerről, Ország Liliről, vagy mint ez esetben a középkori ábrázolásokról. Még a figura sziluettje is ebből a korból származik, igaz többszöri átírással és minimális módosításokkal. A kép alább látható.
§   · Válasz
§   · 1 éve
§   · M
o   
András László Alföldi János Erdei A többszörös képpel ez esetben egyet értek, mert nem csináltam mást, mint az Ország Lili párhuzamokat és az ott megtárgyalt felvetéseidet, a gyakorlatban most magamra nézve is alkalmaztam.
§   · Válasz
§   · 1 éve
o   
András László Alföldi Ha már a karokról volt szó.















§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
o  

o   

o   .

o   

o   

Az űrlap alja
·        
János Erdei Erik Lux fenti megjegyzése után kialakult beszélgetés is azt valószínűsíti számomra, amit az alábbi linken át elérhető képednél már említettem, hogy a képeid gyökérzete nem (a számomra picit általad - a tisztelet okán érthető módon, de - túlhangsúlyozott Fischer Ernőhöz és Ország Liliig nyúlik, hanem rajtuk keresztül az ikonokból a reneszánszba való átmenethez vezet.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1396358990482994&set=pcb.1396360127149547&type=3&theater
o     · 1 éve
o     · 
o   
András László Alföldi Azért ha lesz időm, ide keresek egy konkrét Fischer képet, hogy azt is párhuzamba állítsuk. Ezzel nem akarom megcáfolni a fenti állításodat, csak bemutatni az oda vezető utat.
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
o   
János Erdei András László Alföldi, :-)
Többszörös (és többszöröse!) vegyes kép anyagaként fogok rátekinteni (a fenti 
Erik Lux kommentjét követő képanyag nyomán és kontextusában). :-)
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
o   
Erik Lux János Erdei, ez esetben a Pacino di Bounoguida mű helyett meglehet célszerű lesz egy nem annyira középre kívánkozót keresni. Esetleg. :-)
§   · Válasz
§   · 1 éve
o   
András László Alföldi Erik Lux Tény, mert itt az aszimmetriának lényeges tartalmi szerepe lehet, illetve van.
§   · Válasz
§   · 1 éve
o   
János Erdei András László Alföldi, nagyon finom aszimmetria, ha nem szólsz, fel sem tűnik a sziluettnél, mert automatikusan kiegészítette (nem a szemem, hanem) az agyam a sziluett jobboldalát (a balhoz)... :-)
§   · Válasz
§   · 1 éve
o   
Erik Lux András László AlföldiJános Erdei, azt hiszem picit félreértettetek. Én Laci az előző kommentjénél látható többszörös képére gondoltam, hogy ha egy Fischer képpel (esetleg) kiegészül(ne) Pacino di Bounoguida ottani képének alakja nagyon megkötné a kezét...
§  Tetszik
§   · Válasz
§   · 1 éve
o   
András László Alföldi Igen, most már értem, hogy mire gondoltál..
§   · Válasz
§   · 1 éve
o   

o   

Az űrlap alja
·        
Erik Lux Az előző kommentet követő beszélgetésben felmerült asszimmetriához:
A megfeszített sziluettje (nemcsak ezen a képen csak mintegy) kontraposztba rándul. Azért rándul, mert a megfeszített helyzetéből következően szó sincs és szó sem lehet arról, hogy a testsúly az egyik lábra helyeződik (hiszen a test függ)!

Megkockáztatom, hogy ikonikus újítás: a báj, a kecsesség tartása a kín kifejezőjévé lényegül át...
o     · Válasz
o     · 1 éve
o   
János Erdei :-D Remek, számomra meggyőző észrevétel. Az ikonfestészetből a reneszánszba vezető átmenetbe beköszön a gótika... :-)










Előzetes ismertető szövege







A kiállítótér belső udvara








o   

o   

o   

o   
Az űrlap aljaAz űrlap alja


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése