2015. július 18., szombat







                    Ma van Fischer Ernő százegyedik születésnapja. Ez alkalomból közreadom azt a három írást, amely eredetileg Bátai Sándor felkérésére a Képírás internetes folyóirat számára készült - kapcsolódva Sinkó István ott megjelent Fischer Ernő életművéről szóló szövegéhez - de a folyóirat ideiglenes szüneteltetése miatt a mai napig nem került közlésre. Fél évvel ezelőtt harminc általam ismert egykori Fischer tanítványnak küldtem el felkérést, hogy írjon egy rövid visszaemlékezést Tanár úrról, de sajnos erre a felkérésre csak a most közreadott három szöveg született meg. Ehhez csatlakozik még három írás, Gábor Áron 2014-es szegedi Fischer Ernő kiállításának megnyitója, és Lajta Gábor 2015-ös RAM-ban rendezett Fischer Ernő kiállításának megnyitója, és a harmadik a fentebb említett Sinkó István szöveg.  Lajta Gábor megnyitó beszéde egyébként két nap múlva a Kortárs folyóiratban megjelenik, az én általam írt Fischer Ernő és a Budaörsi műhely múltja és jelene című írással együtt. Mind a négy utóbb említett szöveg is hasonlóan személyes visszaemlékezés, mint az itt közöltek.  Tehát összességében 30 : 7 az arány a felkérés és a megvalósulás tekintetében. Megmondom őszintén ennél többre számítottam. De ez is a centenáriumi év egyik tanulsága, amit tudomásul kell vegyünk.
Viszont én a kudarcoknál nem szoktam feladni, ezért most az internet segítségével további felkéréssel fordulok azokhoz az általam személyesen nem ismert tanítványokhoz, akiknek kedvük van Tanár úrral kapcsolatban  hasonló szöveg megfogalmazásához, hogy küldjék el nekem.  Akik a blog "megjegyzés" rovatában jelzik ez irányú szándékukat, azoknak elküldöm e-mail címemet, és várom írásaikat. A beérkezés sorrendjében ezeket is felteszem a blogra. 

























1 megjegyzés:

  1. Továbbra is fenntartom, hogy aki veszi a fáradságot és írásban megfogalmazza Tanár úrral kapcsolatos emlékeit és elküldi nekem, az közlöm a Csoport blogján.

    VálaszTörlés