Hetes számú paravánon látható képek.
Facebook hozzászólások 2017. augusztus 3o-án.
Ezeknek a képeknek a bemutatása a képformátum miatt a blogban elég problematikus, mert ahhoz, hogy egybe látható legyen az egész, automatikusan lekicsinyítődnek. Ezért pár esetben - mint itt is - két részletből összerakva is bemutatom, hogy látható legyen a felületek részletgazdagsága. Ezzel igaz elveszítjük az egybe láthatóságot, de a kép végig görgetésével láthatók lesznek a részletek is.
Facebook hozzászólások
Katedrális nélkül -
Katedrális III., 65 x 35 cm, vegyes technika ( papír, nyomdafesték, paratípia:
nyomtatott papíralapú papírnyomat, pszeudó-önkollázs, 2017. június-július.
Hozzászólások
János Erdei Nagyon szép.
Hozzászólások
Erik Lux Számomra - és csak ebben az esetben! - külön-külön sokkal erősebbek a
képek, mint az együttesük.
o
· Módosítv
János Erdei Kicsit (?) szigorú vagy, de lehet
csak a képek közötti távolság nem optimális, a középső és a jobboldali szinte
húzzák egymást, és az optimálisnál (talán) nagyobb távolság talán eltépi őket
(egymástól)...
András
László Alföldi Köszönöm észrevételedet, de most
az unokámnak át kell engedjem a gép használatát, erre majd később válaszolok.
András
László Alföldi Ebben igazad van. Látom János Erdei-nek a jobb szélső tetszik - ezt
választotta Lakner Zsuzsa is, aki a megnyitó beszédet tartotta - nekem pedig az
egész kiállításból a középső. Ezt megtartom magamnak, mert a további út talán
erre felé lesz, legalább is ebben a témában. Van hozzá előkészített anyagom is,
mivel a két hónapi intenzív munka után ez a végén született. A további
érdekesség - ha már így elkezdtem beszélni az alkotás keletkezéstörténeti
háttérről - hogy a két szélső, meg egy harmadik, amit majd a bejegyzés után
mellékelek, a három induló kép volt. De erre majd visszatérek, mert ez számomra
érdekes észrevétel és visszajelzés részetekről, hogy a teljes anyag ismerete
nélkül, így digitalizált formában is észrevettetek valami minőségi másságot, az
eddig látottakkal szemben. Ezért írtam az elején, hogy Erik Luxnak igaza van. Itt az egyedi megjelenés
indokoltabb lett volna mind a három kép esetében, illetve a mellékelt
negyedikre is ez vonatkozik. Amikor egy ilyen nagy sorozatban egy kép jóvá
válik, akkor kilép a sorból és önállósul. Szoliterré válik. Ez történt ezekkel
is. Ez jól mutatja a kiállítás és az egyedi kép másságát, hogy mindkettőnek más
a szerepe, mást kell mondania. A kiállítást jól átgondolt gyengébb képekből
könnyebb összeállítani, mint erős, önmagukat legitimáló darabokból. Persze pont
ti igazoljátok, hogy azért ezeket sem kell kihagyni, mert ha nincs túl sok
belőle - és sajnos nincs - akkor változatosabbá teszi az anyagot. Tehát ha
egyedi képekben gondolkodunk, akkor itt be is zárhatjuk a kiállítást. De mivel
nekem komplexebb cél lebegett a szemem előtt, ezért kérek még egy kis türelmet
részetekről, és nézzétek végig a további nem önállósult sorozatjellegű képeket
is, hátha összességében tud még valamit mondani. Köszönöm számomra értékes
visszajelzéseteket, ennek figyelembevételével holnap folytatom a képek
egyenkénti bemutatását.
o
· Módosítv
A fenti szövegben megemlített negyedik kép.
András László Alföldi: Katedrális nélkül - Katedrális II., 70 x 35 cm,
vegyes technika ( papír, nyomdafesték, paratípia: nyomtatott papíralapú
papírnyomat, pszeudó-önkollázs, 2017. június-július.
András László Alföldi: Katedrális nélkül - Katedrális I., 70 x 35 cm,
vegyes technika (papír, nyomdafesték, paratípia: nyomtatott papíralapú
papírnyomat, pszeudó-önkollázs, 2017. június-július.
Előzetes kiállítás ismertetőben megjelent szöveg:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése