A tízes paravánon látható képek.
Facebook hozzászólások 2017. szeptember 2-án.
András László Alföldi: Labirintus nélkül -
Szabadban, 50 x 50 cm, vegyes technika (papír, nyomdafesték, paratípia:
nyomtatott papíralapú papírnyomat, pszeudó-önkollázs, 2017. június-július.
János Erdei Amit az alábbi linken át
elérhető képednél a vörösről írtam, azt itt a kék vonatkozásában (azzal a
módosítással) vélem igaznak (hogy a kék nem folyik, hanem lebeg). :-)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1400864376699122&set=pcb.1400865653365661&type=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1400864376699122&set=pcb.1400865653365661&type=3&theater
András László Alföldi: Szöveg nélkül - Betű és
kép, 50 x 50 cm, vegyes technika (papír, nyomdafesték, paratípia: nyomtatott
papíralapú papírnyomat, pszeudó-önkollázs, 2017. június-július.
János Erdei Annál is inkább igaz,
amit az alábbi linken át látható képeden látható kékről írtam, mert itt
látható, hogy nem csupán lebeg, hanem ide (erre a képedre) átlebeg (ami a
mozgékonyságát továbberősíti, ha nem független képek, hanem akár sorozat, akár
többszörös kép elemei...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1401971276588432&set=pcb.1401973249921568&type=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1401971276588432&set=pcb.1401973249921568&type=3&theater
Erik
Lux "átlebeg"!!! :-D
András László Alföldi"Lebegtessük"
át, Erik Lux matricája, had nevesen. Végül is
itt a többszörös kép, az "Ugyanaz és más XII. - Átírás" cím szerint.
Egyedi is meg nem is, sorozat is meg nem is, tehát elég képlékeny ahhoz, hogy
többféle módon lehessen értelmezni és rendezni. Túl nagyképű kijelentés lenne,
hogy én most egy olyan kiállítást igyekeztem összehozni, ahol a kiállítás egy
66 darabból álló többszörös kép. Pedig valami ilyesmi motoszkált a fejembe,
csak ez az elképzelés meghaladja az eddig leírtakat a többszörös képekről. Én
inkább az autopoetikus rendszerek logikája szerint igyekeztem megalkotni és
összeállítani ezt a kiállítást.
János Erdei András László Alföldi, csak a kép összetételed
nyomán kezdem azt gondolni, hogy a többszörös (hármas, és kettős kép) formailag
talán abban is különbözik a szárnyas oltártól (a triptichontól és a
diptichontól), hogy:
1/ a tematika közelség okán a szárnyas oltárnál talán kisebb a képtáblák közötti távolság, mint a többszörös képeknél.
2/ a tematikus távolság növekedése okán a többszörös képnél még nem szakadnak ugyan el a képtáblák egymástól, de függőleges elrendezés is lehetségessé válik (amiként Erzsebet Lieber képoszlopainál) - ahogyan ez a függőleges elrendeződés már (csak például!) az Isenheimi oltárnál is megjelenik...
1/ a tematika közelség okán a szárnyas oltárnál talán kisebb a képtáblák közötti távolság, mint a többszörös képeknél.
2/ a tematikus távolság növekedése okán a többszörös képnél még nem szakadnak ugyan el a képtáblák egymástól, de függőleges elrendezés is lehetségessé válik (amiként Erzsebet Lieber képoszlopainál) - ahogyan ez a függőleges elrendeződés már (csak például!) az Isenheimi oltárnál is megjelenik...
András László Alföldi: Labirintus nélkül
-Szétesés, 50 x 50 cm, vegyes technika (papír, nyomdafesték, papatípia:
nyomtatott papíralapú papírnyomat, pszeudó-önkollázs, 2017. június-július.
Hozzászólások
·
Jelenleg
János Erdei A
"pszeudó-önkollázs"-ról folytatott (az alábbi linken át elérhető)
eszmecsere alapján úgy vélem, hogy ha már ragaszkodsz hozzá, :-P akkor
pontosabb, ha vagy azt írod:
1/ vegyes technika (papír, nyomdafesték, paratípia: nyomtatott papíralapú papírnyomat: pszeudó-önkollázs), vagy azt:
2/ (vegyes technika: papír, nyomdafesték, paratípia: nyomtatott papíralapú papírnyomat:) pszeudó-önkollázs
Ps: mindazonáltal és mindkettőben vagy a "papírlapú papírnyomat", vagy a "pszudó-önkolkázs" elhagyását javasolom, mert a kettő közötti különbség tisztázásánál Occam borotvájának a használatát indokoltabbnak gondolom. Természetesen (mint más esetekben is:) lehet, hogy tévedek...
https://www.facebook.com/andras.../posts/1401160990002794...
1/ vegyes technika (papír, nyomdafesték, paratípia: nyomtatott papíralapú papírnyomat: pszeudó-önkollázs), vagy azt:
2/ (vegyes technika: papír, nyomdafesték, paratípia: nyomtatott papíralapú papírnyomat:) pszeudó-önkollázs
Ps: mindazonáltal és mindkettőben vagy a "papírlapú papírnyomat", vagy a "pszudó-önkolkázs" elhagyását javasolom, mert a kettő közötti különbség tisztázásánál Occam borotvájának a használatát indokoltabbnak gondolom. Természetesen (mint más esetekben is:) lehet, hogy tévedek...
https://www.facebook.com/andras.../posts/1401160990002794...
András László Alföldi A műleírás más
módú központozását első megközelítésre is eltudom fogadni, akármelyik
változatról van szó. Ez a lényegen nem változtat. A "nyomtatott
papíralapú" és a "pszeudó-önkollázs " egyszerűsítésén még
gondolkodom, de úgy vélem, ezzel a tartalmat érintő lényeges dolgok
kimaradnának. A már egyszer felhasznált és nyomtatott papíroknak a továbbiakban
egyre jelentősebb szerepe lesz, főleg a 18-19. paravánon látható hat képnél. De
mivel az összes kiállított munka ilyen újra hasznosított papírra készült - még
ha itt kevésbé is látszik - az egységes koncepció szerint végig feltüntetem. A
"pszeudó-önkollázs" megnevezés meg nem kérdés, mert az összes kép
ezzel a technikával lett összeállítva.
Talán éppen ez fogja kiadni azt, ami az eredeti szándékom volt, hogy a festői megoldásoktól, haladok az egyre profánabb megoldások felé, ahol a köznapi tartalmak előtérbe kerülése leegyszerűsíti az esztétikai megoldásokat. Majd, befejezésül az utolsó 7 képpel, a Befalazott labirintus I-VII. címűekkel, vissza fordítom az egészet a tiszta, absztrakt festői megoldásokra. Jelenleg a X. paraván anyagánál tartunk (30 kép) és még hátra van 9 paraván + egy falszakasz, ahol ugyan csak 3-3 kép, illetve a végén 1 látható, tehát összesen (36), azaz még a felénél sem vagyunk. Ezért kérek még egy kis türelmet, és ha végére jutottunk, akkor újra átgondolom a javaslatodat, mert az is lehet, hogy én tévedek, és akkor utólag korrigálok.
Talán éppen ez fogja kiadni azt, ami az eredeti szándékom volt, hogy a festői megoldásoktól, haladok az egyre profánabb megoldások felé, ahol a köznapi tartalmak előtérbe kerülése leegyszerűsíti az esztétikai megoldásokat. Majd, befejezésül az utolsó 7 képpel, a Befalazott labirintus I-VII. címűekkel, vissza fordítom az egészet a tiszta, absztrakt festői megoldásokra. Jelenleg a X. paraván anyagánál tartunk (30 kép) és még hátra van 9 paraván + egy falszakasz, ahol ugyan csak 3-3 kép, illetve a végén 1 látható, tehát összesen (36), azaz még a felénél sem vagyunk. Ezért kérek még egy kis türelmet, és ha végére jutottunk, akkor újra átgondolom a javaslatodat, mert az is lehet, hogy én tévedek, és akkor utólag korrigálok.
§
Tetszik
Erik
Lux Azt írod "A "pszeudó-önkollázs"
megnevezés meg nem kérdés, mert az összes kép ezzel a technikával lett
összeállítva."
Nagyjából értem, és mivel a Te képeidről van szó, el is fogadom. Amit azonban így sem értek, az a pszeudo (mint technika). :-)
Ps: csak úgy csinál, mintha alkotnál, és ennek ellenére mégis megszületik a kép? :-)
Nagyjából értem, és mivel a Te képeidről van szó, el is fogadom. Amit azonban így sem értek, az a pszeudo (mint technika). :-)
Ps: csak úgy csinál, mintha alkotnál, és ennek ellenére mégis megszületik a kép? :-)
János Erdei :-) Ha a képek
(valóban nem szigorú) szimmetriájától eltekintünk, akkor valóban képek (ha nem
tekintünk el, akkor kép) :-)
o
Tetszik
András László Alföldi Ha jól értem a
leírtakat, akkor a Betű és kép című képnél azt hiszem ezt már megválaszoltam.
De ha nem, akkor igyekszem tovább gondolni.
János Erdei András László Alföldi , igen :-) -
talán annyi kiegészítéssel, hogy meglehet nem is kell annyira közel tenni a
három (képrészt, :-)mint ott). :-)
János Erdei András László Alföldi, nemcsak jól
értetted :-)és válaszoddal továbbsegítetted a gondolkodásom. Azoknak
teszem ide az említett képed lnkjét, akiket érdekel a válaszod, hogy ne kelljen
az oldaladon keresgélniük: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1401971439921749&set=pcb.1401973249921568&type=3&theater
·
Je
János Erdei Annyira gazdag az anyag,
és olyan (remélem, hogy csak majdnem, :-) de azért nem) őrjítő tempót
diktálsz az újabb bejegyzésekkel, hogy csak most jut időm (egyelőre szinte csak
magamnak (emlékeztetőül jelezni, nem pedig érdemben) reflektálni arra a
tematikus (?) változásra, ami a képek címében még szembeötlőbb.
o
Tetszik
Előzetes szöveg a kiállításhoz.
A kiállítótér belső udvara.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése