A fenti linkre kattintva az Arnolfini Szalonban olvasható Szilágyi Ákos kiállítás megnyitója.
A kiállítás plakátja a budapesti Francia Intézet bejárati ajtaján.
A leporelló formátumú meghívó előlapján látható kép.
A meghívón látható belső kép.
A meghívó hátlapja.
Rövid ismertető szöveg tőlem, amely a kiállításon olvasható volt.
Erre az alkalomra írt rövid bevezető szöveg tőlem , hogy így, utólag is érthető legyen a kiállítás sajátos célja és formája, amely eltért a szokványos képzőművészeti vagy fotókiállításoktól.
A fejlécen látható négy képet először kettős bontásban, majd egyenként is bemutatom. Mind a négy, eredetileg egy színes újságképről készült, fekete-fehér paratípia lenyomat. Az egész kiállítása képanyaga ezzel a technikával készült, hol párba állítva is láthatók, hol pedig csak egyenként. Címeket nem adtam a kiállított képeknek, mert a "Fotó hónap" keretén belül lett megrendezve a kiállítás, és a képek úgy szerepeltek mint egy "kvázi fotók", amelyek a festészet, illetve a sokszorosított grafika felől közelítik meg és idézik fel a fényképezés történetét. Ezért itt elsősorban a technikai eljárások idéződnek fel, mint a negatív-pozitív eljárás, a síkfilmes felvételek vagy a polaroid képek. De cél volt az is, hogy a mai színes magazinokból ismert színes képeket a fekete-fehér változatban vissza "archaizáljam" a fotó kezdeti időszakára. Tehát ezért ezek nem sorolhatók be a hagyományos képzőművészeti kategóriák szerint a sokszorosított grafikán belül a monotípia eljáráshoz, sem az analóg fotózáshoz. A kettő között áll félúton, ezért neveztem el ezt az eljárást paratípiának, amely olyan monotípia, a mely a sokszorosított nyomtatott újságképek visszafordítása egyedi alkotásokká. A blogbejegyzés végén, mellékletként részletesen is bemutatom a technikai eljárás menetét.
Negatív
Pozitív
A fenti két kettős kép együtt, ugyanarról az egy eredetileg színes újságképről készült paratípia lenyomata.
A meghívó külső lapján látható nyomtatott kép, eredeti paratípia lenyomata.
Befejezésül ide teszem Szilágyi Ákos megnyitó szövegét, amely a fenti linken az Arnolfini Szalonban megjelent, és annak idején a kiállító térben is olvasható volt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése